Психологічна служба закладу





Селецька Наталія Василівна- соціальний педагог


Голуб Оксана Володимирівна- практичний психолог


Офіційна сторінка соціально-психологічної служби ОЗ "Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області" у FACEBOOK

Звіт про роботу психологічної служби 

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

Психологічна підтримка здобувачів освіти, батьків та педагогічних працівників у час війни

0967228401- Голуб Оксана Володимирівна(практичний психолог) 
0975555731- Селецька Наталія Василівна (соціальний педагог)

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ,

ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ПЕРЕЖИТИ ДНІ ВИМУШЕНОГО КАРАНТИНУ.

https://docs.google.com/document/d/1LbjIS6QU_8TMvzedPje0k2Pr5SNQggqc/edit?usp=sharing&ouid=117860041208393574818&rtpof=true&sd=true

Нормативно-правова документація

ІНСТРУМЕНТАРІЙ

 Психологічна служба включає роботу з учнями, їх батьками і педагогічними працівниками. Мета даної діяльності – це створення сприятливих умов для розвитку і соціалізації, психологічного комфорту і безпеки учнів.

    Для реалізації цієї мети використовуються різні види робіт:

   1) Консультативна, яка полягає в допомозі людині вирішити ті проблеми, з якими приходять до психолога та соціального педагога.

   2) Психодіагностична включає виконання різних методик, тестів, опитувальників (на виявлення особових особливостей, міжособових відносин, пізнавальних процесів). На підставі результатів психодіагностичних досліджень робиться висновок про подальшу корекцію або консультаційну роботу.

   3) Психокоректувальна робота направлена на подолання негативних явищ в учбовому закладі, в сім’ї, в соціальному оточенні і розвиток здібностей, формування особи учня.

   4) Профілактична робота, суть якої полягає в попередженні можливих неблагополучний в психологічному і особовому розвитку учня.

   У цьому напрямі проводяться різні заходи, ми співпрацюємо з центром соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді, службами у справах неповнолітніх, тощо.


   Соціально-психологічна служба:

   Здійснює психологічний супровід розвитку дитини.

   Визначає психологічну готовність дітей до навчання в гімназії (діагностична та корекційна робота з дітьми, що виявились не готові до школи).

   Вивчення процесу адаптації першокласників та п’ятикласників до шкільного життя. Профілактична дезадоптація.

  Психологічний супровід розвитку підлітків (діагностика особистісних рис та якостей, особливостей характеру, стимулювання саморозвитку та самовиховання, консультування з особистісних проблем, тематичні бесіди, навчальні заняття, тренінги, психологічна допомога в кризових ситуаціях).

   Допомога в професійному самовизначенні старшокласників.

   Робота з учнями старшого шкільного віку (виявлення психологічної готовності до «дорослого життя»).

   Виявлення дітей девіантної поведінки  (діти, що мають труднощі в навчанні, поведінці; емоційні розлади). Рекомендації та поради батькам, вчителям, учням.

   Психологічна діагностика важковиховуваності та акцентуації характеру.

   Розробка програм педагогічної та психологічної корекції неадекватної поведінки.

   Профілактика правопорушень.

   Орієнтація учнів на здоровий спосіб життя.

   Попередження суіцидної поведінки.

   Пошук шляхів оптимізації навчально-виховного процесу.

   Врегулювання конфліктних ситуацій.

   Робота з обдарованими дітьми.

   Робота з категорійними дітьми (сиротами, напівсиротами, з малозабезпечених сімей, з  багатодітних сімей, що постраждали від аварії на ЧАЕС…)

__________________________________________________


Синдром «Провини вцілілого» під час війни
У воєнний час складно зберігати стабільний психологічний стан, однак важливо пам’ятати, що це нормальні відчуття в таких умовах.
Під час війни провину відчувають усі (!), хто безпосередньо не задіяний у порятунку країни. Війна – це атака на особистість, на базові питання: «Хто я?», «Яка моя роль?», «Яке моє місце у всьому, що коїться?», «Що я маю робити?».
На фронті страшно, і там немає місця провині, а в тилу, якщо, звичайно, над вами не літають снаряди, – деморалізує провина.
Якщо людину захоплює відчуття провини, вона перестає нормально працювати. Важливо не дозволяти провині заморожувати себе в бездіяльності.
🟢 Перестаньте себе знецінювати! Скажіть собі: “Так, я не можу сьогодні воювати, але я можу робити корисне для інших!”.
🟢 В такій ситуації, найкращий спосіб допомоги собі та підтримати інших під час війни – це пригадати свої сильні сторони (що я вмію і що я можу робити в конкретних умовах), які і є ресурсом у допомозі – варити їсти для евакуйованих дітей, організувати їх зайнятість та психологічну підтримку (малювати, грати, та ін.), шити бронежилети для військових чи закупити їх, готувати їжу для військових, організовувати збір гуманітарної допомоги, необхідних коштів, плести маскувальні сітки, лікувати людей, прибирати житлові приміщення для для евакуйованих людей тощо.
🟢 Пам’ятайте, що зараз немає неважливої роботи, немає неважливих людей. Кожен може долучитися до різної роботи і ми разом дійдемо до перемоги!
🟢 Допомагайте одне одному онлайн поширювати перевірену інформацію, тримати зв’язок зі своїми близькими, іншими людьми, які потребують допомоги, підбадьорювати їх, дізнаватися про їх потреби, шукати варіанти вирішення – це все надзвичайно важливо та дієво!
🟢 І головне – піклуватися про себе (їжа, сон!), турбуватися про свою безпеку!

🟢 Тим, хто в підвалах у містах, що в облозі, ваша ключова задача – вижити! Україні потрібні українці!
Будь-яка активність є важливою та необхідною! Роботи безліч і вистачає для всіх! Знайдіть активність, яка буде корисною саме зараз для інших.









Булінг (цькування) – тривожна тенденція, особливо для сучасного дитячого середовища. Попередити булінг можна тільки у разі спільної роботи педагогів, батьків і всіх дорослих, які причетні до виховання дітей.
З метою виховання почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства, розвитку вміння знаходити шляхи виходу зі складної ситуації, формування навиків відповідальної та безпечної поведінки і попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання будь-яких проявів насильства в ОЗ “Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області” ( керівник Панчишин Г.Й.) з 27 вересня по 1 жовтня 2021 року проведено Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу.
Практичним психологом- Голуб О.В. у 1-2 класах було проведено профілактичне заняття на тему " СТОП-БУЛІНГ", метою якого було надати знання про булінг як прояв насильства, сформувати розуміння неприпустимості цього явища в освітньому середовищі. Маленькі здобувачі освіти із зацікавленням прослухали розповіді та переглянули мультфільм “Булінг у шкільному колективі” та повчальний мультфільм про їжачка “ Вірте у любов, вірте у Різдво”. Спільними зусиллями, маленьких ручок, було зроблено плакат "СТОП-БУЛІНГ".
Здобувачі освіти 1-11 класів разом із педагогами-організаторами Федишин Г.Б. та Панчишин О.З. організували виставку малюнків на тему “Шкільному булінгу скажемо- НІ”.
29.09.2021р. практичним психологом було проведено тренінгове заняття “Профілактика булінгу в учнівському середовищі”, спільно з учнями було зроблено стенд “ Скажи разом з нами “НІ” булінгу!” (здобувачі освіти 5- 7 класів). Класними керівниками були проведені виховні години “ Не допускай насилля над ближнім”.
Просвітницькі матеріали щодо запобігання булінгу були розміщені на шкільному сайті.



11 жовтня в ОЗ “Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області” (керівник Панчишин Г.Й.) педагогічний колектив та здобувачі освіти долучились до відзначення Всесвітнього дня психічного здоров'я, який відзначається 10 жовтня (з 1992 року) за ініціативою Всесвітньої федерації психічного здоров’я. Мета усіх дійств – запобігання поширенню депресивних розладів, шизофренії, наркотичної залежності, епілепсії, розумової відсталості тощо. А тому темою цього дня стало гасло «Позитивне мислення – основа відмінного психічного здоров’я».
Позитиний настрій – найголовніше в житті. Саме оптимізм не дозволяє впасти в депресію, нервувати через дрібниці, які руйнують імунітет, впливають на внутрішні відчуття, від яких залежить здоров’я.
Для створення позитивного тонусу на початку робочого дня педагогам було запропоновано стати учасниками психологічної лотереї “Скринька гарного настрою”.
Практичним психологом Голуб О.В. в 11-А класі було проведено бесіду “Психічне здоров'я та емоційна рівновага учнів”, присвячену проблемам підтримки психічного здоров’я та рівноваги здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання. Тематика дискусії охоплювала загальні симптоми погіршення емоційного здоров’я учнів, причини появи депресивних синдромів у підлітковому та дорослому віці, шляхи відновлення психічної рівноваги. Учні ділилися власним досвідом та секретами подолання психологічних перешкод як у навчанні, так і особистому житті. Також учнями було переглянуто презентацію на тему “Збереження психічного здоров'я учнів”. День психічного здоров'я залишив по собі гарні враження, дав змогу дітям відкрити для себе нові способи протидії стресу та депресії, рецепти покращення настрою та встановлення дружніх стосунків з однолітками.


17.11.2021р. в ОЗ ”Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради” (керівник Панчишин Г.Й.) практичним психологом Голуб О.В. було проведено заняття з елементами тренінгу до міжнародного дня толерантності “Жити в мирі з собою та іншими”
Метою заняття було: познайомити здобувачів освіти з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки (вправа “Квітка толерантності”), розвивати почуття колективізму, вміння аналізувати та приймати рішення; виховувати чуйність, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини(колективний проект «Толерантна людина»). Продовжити формування толерантного ставлення однокласників один до одного(рефлексія "Клас толерантності"). Сприяти розвитку у учнів самосвідомості, яке допомагає дітям побачити себе та інших такими, які вони є насправді, розвивати у учнів терпимість до відмінностей між людьми.






Немає коментарів:

Дописати коментар